30.10.2025

„Zebranie się razem to początek.
Trzymanie się razem to postęp.
Wspólna praca to sukces.”
Henry Ford

863 placówki z całej Polski wzięły udział w VI Ogólnopolskim Tygodniu Szczęścia w Szkole – możecie jeszcze dołączyć!

Świętowanie trwa cały rok.

Inspiracje znajdziecie na stronie www.happinessatschool.pl ale i wpisując w Internecie hasła: #tydzienszczesciawszkole2025 i #happinessatschool

Mapa gotowa!

Za tydzień podsumowanie konferencji w Hevelianum.

Dziś kilka głosów – może na zachętę?

„Tydzień Szczęścia w Szkole to niesamowita inicjatywa! Pod zabawą kryje się dobrostan psychiczny i emocjonalny uczniów, który owocuje ich dobrym samopoczuciem, w konsekwencji poczucia sensu chodzenia do szkoły.

Uczniowie uczą się dostrzegać pozytywne aspekty codzienności, budują poczucie własnej wartości, wzmacniają relacje, doświadczają, uczą się wzajemnego szacunku i zrozumienia, a to wszystko poprzez formę zabawy.

Rozpoczęcie roku szkolnego od Tygodnia Szczęścia w Szkole daje na starcie pozytywny wydźwięk – uśmiech, otwartość, wsparcie.

Jestem za tą inicjatywę wdzięczna!

Ciężko wyrazić słowami Pani Aniu, jak wiele to znaczy dla społeczności szkoły.”

Amelia Marciszak, ZSP nr 21 we Wrocławiu

„Wczytując się w ideę tygodnia szczęścia nie da się ukryć , że takie działanie może zainspirować i pobudzić do działania w sferze pozytywnego rozwoju. Zasady psychologii pozytywnej oraz skupienie na radości z życia, relacji, zdaniu sobie sprawy z tego, że i my sami jesteśmy odpowiedzialni za nasze otoczenie i atmosferę w nim panującą, mogą przynieść same korzyści.

Idea ta pobudziła w naszych Wychowankach optymizm, chęć zrobienia czegoś pozytywnego oraz tego, że mogły stać się „widoczne” dla innych. Oprócz utworu, który same skomponowały, odbyłyśmy zajęcia, na których mówiły o swoich mocnych stronach i marzeniach. Mówiły również o dobrych stronach swoich koleżanek. Mocno były uwrażliwione, kiedy mogły słyszeć od innych, co jest w nich dobre, piękne.

Z pewnością ta inicjatywa zostanie z nami na najbliższy czas i z pewnością, przynajmniej raz w miesiącu, zorganizuję z Uczennicami warsztaty oparte na idei psychologii pozytywnej.

W przyszłym roku mam nadzieję, na ponowne „spotkanie” z Państwem.

Ps. Jestem zachwycona ideą Tygodnia szczęścia w szkole:)”

Monika Przyborek-Keuter, Szkoła Branżowa I Stopnia nr 68 przy Okręgowym Ośrodku Wychowawczym w Warszawie

„Tydzień szczęścia w szkole odbywał się u nas po raz pierwszy, zrobił na nauczycielach i na uczniach ogromne wrażenie i dostarczył niezapomnianych atrakcji przez cały tydzień.

Jako zespół do organizacji podjęliśmy decyzję, że stanie się corocznym elementem w planie pracy szkoły. Jako nauczyciele współorganizujący mogłybyśmy pokazać temat różnorodności, otworzyć innych na problemy uczniów z niepełnosprawnościami i SPE oraz wskazać na różnorodność wśród wszystkich uczniów.

Przez jeden tydzień nie zdążyliśmy przeprowadzić warsztatów dla całej szkoły, zaplanowałyśmy kontynuować je w każdej wolnej chwili. Dodatkowo będziemy realizowały na zastępstwach tematy podane przez Państwa, bo jest w czym wybierać🙂 Super inicjatywa, gratulujemy przedsięwzięcia.

Pozdrawiam”

Agnieszka Marciniak, Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 6 w Siedlcach

„W tym roku położyliśmy nacisk na zajęcia edukacyjne dotyczące międzykulturowości (różnorodności), które realizowane były we wszystkich klasach (I-VIII) i będą jeszcze kontynuowane. Zajęcia te miały na celu:

  • uświadomienie podobieństw i różnic istniejących pomiędzy ludźmi;
  • rozwijanie umiejętności dostrzegania cech łączących różnych ludzi;
  • kształtowanie postaw empatii, szacunku, tolerancji i akceptacji;
  • uświadomienie, że ocenę drugiego człowieka zawsze powinno poprzedzać poznanie go;
  • zwrócenie uwagi na szkodliwe zjawiska, takie jak dyskryminacja, uprzedzenia, wykluczanie;
  • budowanie chęci i umiejętności niesienia pomocy ludziom odmiennym, odróżniającym się od większości;
  • samodzielne zdefiniowanie pojęć: migracja, imigracja, emigracja, migrant/migrantka/osoba z doświadczeniem migracji, uchodźca/uchodźczyni/osoba z doświadczeniem uchodźczym;
  • rozumienie współczesnych globalnych trendów migracyjnych;
  • poddanie refleksji różnic między powszechnymi wyobrażeniami o migracji a rzeczywistością;
  • integrację grupy.

Od paru lat Szkoła Podstawowa nr 52 im. Małego Powstańca w Częstochowie bierze udział w Ogólnopolskim Tygodniu Szczęścia i nie jest to dla nas „tylko Tydzień”, ale cykl zadań realizowanych przez cały rok szkolny. Niektóre, rozpoczęte w Tygodniu Szczęścia, inicjatywy na stałe zakorzeniły się w tradycji naszej placówki, jak np.:

  • warsztaty mające na celu zrozumienie związku pomiędzy higieną cyfrową a własnym zdrowiem fizycznym, psychicznym i społecznym, promowanie zachowań obejmujących higieniczne używanie urządzeń ekranowych (np.: stawianie granic i kontrolowanie czasu ekranowego, skupienie na czynnościach, trenowanie mózgu w sposób analogowy, relaks i wypoczynek, dbanie o jakość snu, szukanie zainteresowań poza siecią, budowanie dobrych relacji interpersonalnych);
  • stworzenie ściany emocji;
  • opracowywanie kontraktów klasowych zgodnych z Zasadą Samoregulacji metodą Stuarta Shankera „Self-Reg”;
  • zajęcia tematyczne dotyczące: wielokulturowości, przeciwdziałania przemocy, zwiększania świadomości na temat czynników wpływających na samopoczucie, rozładowywania stresu i nagromadzonych emocji, promowania zdrowego trybu życia, alternatywnych form spędzania czasu wolnego;
  • działania innowacyjne o charakterze programowo-organizacyjno-metodycznym: „Czuję się dobrze z samym sobą i z innymi”.

Serdeczności”

Agata Jałowiecka-Frania, Szkoła Podstawowa nr 52 im. Małego Powstańca w Częstochowie

Budujemy wspólnotę, gdy dzielimy się swoimi doświadczeniami.

Dziękuję za Wasze głosy!


Komentarze(0):

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Idź do góry