30.10.2025

„Zebranie się razem to początek. 
Trzymanie się razem to postęp. 
Wspólna praca to sukces.” 
Henry Ford 
863 placówki z całej Polski wzięły udział w VI Ogólnopolskim Tygodniu Szczęścia w Szkole – możecie jeszcze dołączyć!
Świętowanie trwa cały rok.
Inspiracje znajdziecie na stronie www.happinessatschool.pl ale i wpisując w Internecie hasła: #tydzienszczesciawszkole2025 i #happinessatschool
Mapa gotowa!
Za tydzień podsumowanie konferencji w Hevelianum.
Dziś kilka głosów – może na zachętę?
„Tydzień Szczęścia w Szkole to niesamowita inicjatywa! Pod zabawą kryje się dobrostan psychiczny i emocjonalny uczniów, który owocuje ich dobrym samopoczuciem, w konsekwencji poczucia sensu chodzenia do szkoły.
Uczniowie uczą się dostrzegać pozytywne aspekty codzienności, budują poczucie własnej wartości, wzmacniają relacje, doświadczają, uczą się wzajemnego szacunku i zrozumienia, a to wszystko poprzez formę zabawy.
Rozpoczęcie roku szkolnego od Tygodnia Szczęścia w Szkole daje na starcie pozytywny wydźwięk – uśmiech, otwartość, wsparcie.
Jestem za tą inicjatywę wdzięczna!
Ciężko wyrazić słowami Pani Aniu, jak wiele to znaczy dla społeczności szkoły.”
Amelia Marciszak, ZSP nr 21 we Wrocławiu
„Wczytując się w ideę tygodnia szczęścia nie da się ukryć , że takie działanie może zainspirować i pobudzić do działania w sferze pozytywnego rozwoju. Zasady psychologii pozytywnej oraz skupienie na radości z życia, relacji, zdaniu sobie sprawy z tego, że i my sami jesteśmy odpowiedzialni za nasze otoczenie i atmosferę w nim panującą, mogą przynieść same korzyści.
Idea ta pobudziła w naszych Wychowankach optymizm, chęć zrobienia czegoś pozytywnego oraz tego, że mogły stać się „widoczne” dla innych. Oprócz utworu, który same skomponowały, odbyłyśmy zajęcia, na których mówiły o swoich mocnych stronach i marzeniach. Mówiły również o dobrych stronach swoich koleżanek. Mocno były uwrażliwione, kiedy mogły słyszeć od innych, co jest w nich dobre, piękne.
Z pewnością ta inicjatywa zostanie z nami na najbliższy czas i z pewnością, przynajmniej raz w miesiącu, zorganizuję z Uczennicami warsztaty oparte na idei psychologii pozytywnej.
W przyszłym roku mam nadzieję, na ponowne „spotkanie” z Państwem.
Ps. Jestem zachwycona ideą Tygodnia szczęścia w szkole:)”
Monika Przyborek-Keuter, Szkoła Branżowa I Stopnia nr 68 przy Okręgowym Ośrodku Wychowawczym w Warszawie
„Tydzień szczęścia w szkole odbywał się u nas po raz pierwszy, zrobił na nauczycielach i na uczniach ogromne wrażenie i dostarczył niezapomnianych atrakcji przez cały tydzień.
Jako zespół do organizacji podjęliśmy decyzję, że stanie się corocznym elementem w planie pracy szkoły. Jako nauczyciele współorganizujący mogłybyśmy pokazać temat różnorodności, otworzyć innych na problemy uczniów z niepełnosprawnościami i SPE oraz wskazać na różnorodność wśród wszystkich uczniów.
Przez jeden tydzień nie zdążyliśmy przeprowadzić warsztatów dla całej szkoły, zaplanowałyśmy kontynuować je w każdej wolnej chwili. Dodatkowo będziemy realizowały na zastępstwach tematy podane przez Państwa, bo jest w czym wybierać🙂 Super inicjatywa, gratulujemy przedsięwzięcia.
Pozdrawiam”
Agnieszka Marciniak, Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 6 w Siedlcach
„W tym roku położyliśmy nacisk na zajęcia edukacyjne dotyczące międzykulturowości (różnorodności), które realizowane były we wszystkich klasach (I-VIII) i będą jeszcze kontynuowane. Zajęcia te miały na celu:
- uświadomienie podobieństw i różnic istniejących pomiędzy ludźmi;
- rozwijanie umiejętności dostrzegania cech łączących różnych ludzi;
- kształtowanie postaw empatii, szacunku, tolerancji i akceptacji;
- uświadomienie, że ocenę drugiego człowieka zawsze powinno poprzedzać poznanie go;
- zwrócenie uwagi na szkodliwe zjawiska, takie jak dyskryminacja, uprzedzenia, wykluczanie;
- budowanie chęci i umiejętności niesienia pomocy ludziom odmiennym, odróżniającym się od większości;
- samodzielne zdefiniowanie pojęć: migracja, imigracja, emigracja, migrant/migrantka/osoba z doświadczeniem migracji, uchodźca/uchodźczyni/osoba z doświadczeniem uchodźczym;
- rozumienie współczesnych globalnych trendów migracyjnych;
- poddanie refleksji różnic między powszechnymi wyobrażeniami o migracji a rzeczywistością;
- integrację grupy.
Od paru lat Szkoła Podstawowa nr 52 im. Małego Powstańca w Częstochowie bierze udział w Ogólnopolskim Tygodniu Szczęścia i nie jest to dla nas „tylko Tydzień”, ale cykl zadań realizowanych przez cały rok szkolny. Niektóre, rozpoczęte w Tygodniu Szczęścia, inicjatywy na stałe zakorzeniły się w tradycji naszej placówki, jak np.:
- warsztaty mające na celu zrozumienie związku pomiędzy higieną cyfrową a własnym zdrowiem fizycznym, psychicznym i społecznym, promowanie zachowań obejmujących higieniczne używanie urządzeń ekranowych (np.: stawianie granic i kontrolowanie czasu ekranowego, skupienie na czynnościach, trenowanie mózgu w sposób analogowy, relaks i wypoczynek, dbanie o jakość snu, szukanie zainteresowań poza siecią, budowanie dobrych relacji interpersonalnych);
- stworzenie ściany emocji;
- opracowywanie kontraktów klasowych zgodnych z Zasadą Samoregulacji metodą Stuarta Shankera „Self-Reg”;
- zajęcia tematyczne dotyczące: wielokulturowości, przeciwdziałania przemocy, zwiększania świadomości na temat czynników wpływających na samopoczucie, rozładowywania stresu i nagromadzonych emocji, promowania zdrowego trybu życia, alternatywnych form spędzania czasu wolnego;
- działania innowacyjne o charakterze programowo-organizacyjno-metodycznym: „Czuję się dobrze z samym sobą i z innymi”.
Serdeczności”
Agata Jałowiecka-Frania, Szkoła Podstawowa nr 52 im. Małego Powstańca w Częstochowie
Budujemy wspólnotę, gdy dzielimy się swoimi doświadczeniami.
Dziękuję za Wasze głosy!
 
             
             
             
            
         
Komentarze(0):