14.11.2024
„Nigdy nie jest za późno ani za wcześnie.
Jest dokładnie wtedy, kiedy trzeba.”
Mitch Albom
Mija tydzień od uruchomienia badań dobrostanu nauczycieli i chcę Wszystkim Życzliwym Państwu serdecznie podziękować!
Państwa aktywność przerosła nasze oczekiwania!
20 minut, bo tyle zajmuje wypełnienie ankiety, 1200 sekund bezcennego czasu, który nam poświęcacie…
Chylimy czoła i czekamy na kolejne osoby, które podarują nam swoich 1200 sekund największego dziś skarbu, będącego w nieustannym deficycie…
Jeśli chcesz zachęcić znajomych, przyjaciół – jest na to CZAS.
To dla nas ważne, by zebrać rzetelny materiał, z którego będą płynęły rzetelne wnioski – o tym, jak postrzegacie swój dobrostan, co jest dla Was ważne w pracy, z czym się mierzycie, co Was wzmacnia, a co osłabia.
Teraz cała uwaga jest skierowana na nauczycieli – dorosłych, których szczęście decyduje o szczęściu uczących się dzieci.
Bo szczęśliwi dorośli edukują szczęśliwe dzieci.
Zadowoleni dorośli potrafią wzmocnić dzieci.
Dorośli ciekawi siebie i świata wychowują ciekawe siebie i świata dzieci.
Truizmy…ale czasem o nich zapominamy…szczególnie, gdy mówimy: nie mam czasu, jestem ciągle pod presją…
Kto nie zatrzyma się i nie zrobi wglądu w siebie – temu trudno też dostrzec, czego potrzebuje, co chciałby zmienić w swoim życiu i otoczeniu? Na co ma wpływ?
Podaruj nam swój czas, a ja zapewniam, że oddajesz się w dobre ręce:)
Kim jest kierowniczka tego przedsięwzięcia, dr Barbara Ostafińska-Molik?
Basię poznałam na V Międzynarodowej Konferencji Psychologii Pozytywnej, odbywającej się w dniach 17-18 maja 2024 r. w Lublinie. Z pasją opowiadała o swoich badaniach na sympozjum pt. „Metody badania dobrostanu”, w sesji: „Dobre życie – czy można je zmierzyć trafnie i rzetelnie? Adaptacja narzędzi PERMA Profiler i Workplace PERMA Profiler.”
Od razu wiedziałam, że przed nami piękna współpraca😊
Dr Barbara Ostafińska-Molik jest adiunktem w Pracowni Pedagogiki Zdrowia oraz kierownikiem Pracowni Diagnoz Pedagogicznych na Uniwersytecie Jagiellońskim.
Ukończyła studia magisterskie z pedagogiki i socjologii. Uczestniczyła w międzynarodowym programie Educational Measurement na Uniwersytecie Jagiellońskim. Stopień doktora nauk humanistycznych w dziedzinie pedagogiki uzyskała na podstawie pracy dotyczącej percepcji siebie i otoczenia społecznego przez młodzież o zaburzonym zachowaniu.
Obecnie jest studentką pięcioletnich studiów z psychologii na Uniwersytecie SWPS, gdzie specjalizuje się w psychologii klinicznej dzieci i młodzieży.
Ponadto, jest współpracownikiem Interdyscyplinarnego Centrum Badań Aktywności Społecznej i Dobrostanu na Uniwersytecie SWPS.
Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na takich obszarach, jak: zdrowie społeczno-emocjonalne, postrzeganie rzeczywistości społecznej, samoocena, zaburzenia zachowania, dobrostan psychiczny i społeczny oraz diagnoza pedagogiczna. Specjalizuje się również w metodologii badań społecznych, psychometrii oraz analizie i interpretacji danych.
Dr Barbara Ostafińska-Molik jest nie tylko naukowcem, ale także pełną energii mamą czwórki dzieci. W wolnych chwilach z pasją oddaje się pracy w ogrodzie, gdzie z radością pielęgnuje rośliny. Uwielbia także zanurzać się w świecie książek, które są dla niej źródłem inspiracji i relaksu.
Jej życie prywatne to harmonijne połączenie rodziny, natury i literatury, które daje jej siłę do codziennej pracy i nowych wyzwań naukowych.
Łączy nas wiele – przede wszystkim zamiłowanie do odpowiedzialnego realizowania przedsięwzięć, których się podejmujemy, świadome i szczęśliwe rodzicielstwo, uczciwość, dążenie do harmonii w życiu osobistym i zawodowym, a co idzie w parze – poczucie humoru!
Basiu, nic nie dzieje się przypadkiem! Tak się cieszę, że możemy łączyć nasze pomysły i realizować nasze wspólne marzenia!
Badania dobrostanu nauczycieli, które właśnie się toczą w ramach projektu: Szczęście w Szkole: inspiracje-badania-praktyki są efektem wielogodzinnych dyskusji całego Zespołu Badawczego o tym, co jest ważne i jakie będzie tego przełożenie na praktykę.
Jeszcze raz chcemy Państwu z serca podziękować za Wasze zaangażowanie, bezcenny CZAS.
Jesteśmy prawie na półmetku. Ankiety spływają.
Czekamy na więcej!
Bądźcie z nami, przekazujcie dalej informację o tym, że jesteście dla nas ważni😊
To pierwsze takie badania w Polsce, w których chcemy pokazać, jak w praktyczny sposób można skorzystać m.in. z profilu PERMA i wskazać konkretne narzędzia i kierunki zrównoważonego wykorzystania zasobów osobistych w pracy zawodowej.
Chętnych prosimy o kontakt na adres: pdp@uj.edu.pl
Informacje o badaniach dostępne są na stronie – tu.
Materiał zbieramy do 30 listopada 2024.
Zespół badawczy
Pracownia Diagnoz Pedagogicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego:
dr Barbara Ostafińska-Molik – kierownik projektu
dr Joanna Olszewska-Gniadek
dr Renata Pater
Barbara Moś
Szczęście w Szkole: inspiracje-badania-praktyki:
Prof. dr hab. Roman Leppert
dr Anna Hildebrandt-Mrozek
mgr Anna Przybyło
Komentarze(0):