07.11.2024
„Szczęście jest wtedy, kiedy to, co myślisz, co mówisz i co robisz,
są ze sobą w harmonii.”
Mahatma Gandhi
Ruszyły badania dobrostanu nauczycieli, unikatowe w skali całego kraju.
Przedsięwzięcie prowadzone jest przez Pracownię Diagnoz Pedagogicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz zespół projektu „Szczęście w Szkole: inspiracje-badania-praktyki”.
Badania mają na celu ocenę dobrostanu nauczycieli w kontekście samooceny posiadanych zasobów oraz identyfikację obszarów wymagających wsparcia (obszarów trudnych). Skupiają się na subiektywnym poczuciu dobrostanu u nauczycieli oraz specjalistów pracujących w szkołach i przedszkolach.
To pierwsze takie badania w Polsce, w których chcemy pokazać, jak w praktyczny sposób można skorzystać m.in. z profilu PERMA i wskazać konkretne narzędzia i kierunki zrównoważonego wykorzystania zasobów osobistych w pracy zawodowej. W ten sposób można konstruktywnie przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu, na który skarży się tak wielu nauczycieli.
Umiejętność osiągania równowagi między wyzwaniami, a zasobami, którymi dysponujemy, staje się jedną z podstawowych kompetencji współczesnego człowieka.
Badanie jest całkowicie anonimowe, a jego wypełnienie zajmie około 20 minut.
Chętnych prosimy o kontakt na adres: pdp@uj.edu.pl
Informacje o badaniach dostępne są na stronie – tu.
Materiał zbieramy do 30 listopada 2024.
Zebrane dane będą istotnym wskaźnikiem kondycji polskich nauczycieli, stanowiącym materiał, którego nie można zignorować. Wyniki badań posłużą przygotowaniu rekomendacji na poziomie ogólnopolskim i będą upowszechniane na konferencjach, spotkaniach czy forach. Zostaną opublikowane w formie ogólnodostępnego raportu.
Zespół badawczy
Pracownia Diagnoz Pedagogicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego:
dr Barbara Ostafińska-Molik – kierownik projektu
dr Joanna Olszewska-Gniadek
dr Renata Pater
Barbara Moś
Szczęście w Szkole: inspiracje-badania-praktyki:
Prof. dr hab. Roman Leppert
dr Anna Hildebrandt-Mrozek
mgr Anna Przybyło
Komentarze(0):